KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

aktualności gr.4

Witam dzieci i rodziców. Dziś mamy piątek - piąty dzień tygodnia.Roszę rodziców aby  odczytali dzieciom zdania na temat budowy książek.Zadaniem dzieci jest określić  czy wypowiedziane przez Państwa zdanie jest prawdziwe czy też fałszywe .Prawda - fałsz. 1. Okładka to zewnętrzna część książki. ...

Dzień dobry, zapraszam na naszą ostatnią gimnastykę zdalną. Za tydzień widzimy się w przedszkolu:) Życzę Wam dobrej zabawy! Gimnastyka ogólnorozwojowa Do zobaczenia...

Witam dzieci i Rodziców.Dzisiaj jest czwartek - czwarty dzień tygodnia.Proszę rodziców aby rozłożyli na podłodze stos książek (różne rodzaje i tematyka, np.książki kucharskie,atlasy,albumy,przewodniki,słowniki, książki dla dzieci z obrazkami, bez obrazków,wiersze, proza)- jedna na drugiej .t...

Let's play - angielski.

Kolorowy Start – język angielski Cel: Powtarzanie PIOSENKI Take Care of the Animals Song oraz wykonanie karty pracy (gra) z programu Kolorowy Start wydawnictwa Mac Edukacja. Wykonanie kostki edukacyjnej.   Wejście na stronę wydawnictwa w celu wysłuchania nagrania: https://www.mac.pl/piosenki/pi...

Action - angielski.

Kolorowy Start – język angielski Cel: Powtarzanie nazw zwierząt żyjących na wsi ( dog • cat • donkey • cow • bird • pig / pies • kot • osioł • krowa • ptak • świnia ) na podstawie zabaw: Action! Listen and move! z programu Kolorowy Start wydawnictwa Mac Eduka...

Dzień dobry dzieci i Rodzice .Dziś jest środa , trzeci dzień tygodnia.Proponuję Wam dzisiaj naukę oraz zabawę przy piosence pt."Książka przyjaciółka" Ponad to wykonujemy kartę pracy  4.6 oraz kartę pracy 7.b. Dzieci 4 letnie wykonują w ciągu całego tygodnia wszystkie karty pracy związane z tematem tygod...

Kostka edukacyjna - angielski.

Kolorowy Start – język angielski Cel: Powtarzanie nazw zwierząt żyjących na wsi ( dog • cat • donkey • cow • bird • pig / pies • kot • osioł • krowa • ptak • świnia ) na podstawie piosenki z programu Kolorowy Start wydawnictwa Mac Edukacja : The Farm Animals ...

Dzień dobry.  Nasze dzisiejsze zajęcia rozpoczniemy od wysłuchania opowiadania pt. " Mała książka o książce" Julka już od kilku dni nie chodziła do przedszkola. Miała anginę i musiała zostać w domu. Mama nie zawsze miała czas, żeby się z nią pobawić, czy poczytać jej jakąś książkę, bo była zajęta nadrabianiem ...

Wiosenna rytmika dla smyka! :)

Zapraszamy na kolejne muzyczne ćwiczenia z Ciocią Kasią :)W tym tygodniu w ramach zajęć rytmicznych zamienimy się w kolorowe motylki i lekkie ziarenka niesione przez wiatr.

The Farm Animals Action Song - zabawy angielski.

Dobra wiadomość na stronie MAC EDUKACJA piosenki dla dzieci dostępne bez logowania.   Kolorowy Start – język angielski Cel: Powtarzanie nazw zwierząt żyjących na wsi ( dog • cat • donkey • cow • bird • pig / pies • kot • osioł • krowa • ptak • świnia...

Dzień dobry.  Zagadka: Z niej w szkole i w domu nauczysz się wiele Szanuj ją i kochaj, jest twym przyjacielem. ( książka) Czy udało się wam rozwiązać zagadkę?  Wasza przygoda z książką rozpoczęła się od kiedy wasi rodzice, dziadkowie czytali wam pierwsze bajki, opowiadania. Każdy z was ma w swoim do...

Gimnastyka ogólnorozwojowa 09.04

Witam Was kochani na kolejnej gimnastyce i zapraszam do wspólnej zabawy Gimnastyka ogólnorozwojowa Miłego dnia:) Do zobaczenia za tydzień....

Dzień dobry. Dzisiejsze zajęcia będą o produktach ekologicznych. Muszę wam jednak wyjaśnić co należy zrobić, aby warzywa, owoce, uprawy takie jak: buraki, ziemniaki mogły nosić nazwę ekologicznych. Zacznę jednak od wyjaśnienia wam, że dawniej rolnik siał ziarna; sadził ziemniaki, buraki, cebulę...; sadził drzewka owo...

The Farm Animals - zabawa angielski.

Kolorowy Start – język angielski Cel: Powtarzanie nazw zwierząt żyjących na wsi( dog • cat • donkey • cow • bird • pig / pies • kot • osioł • krowa • ptak • świnia ) na podstawie piosenki z programu Kolorowy Start wydawnictwa Mac Edukacja :  The Farm Ani...

Dzień dobry. W czasie dzisiejszych zajęć, chciałabym pokazać wam, jak wyglądają i nazywają się niektóre maszyny potrzebne do pracy w polu. Niestety nie można zobaczyć ich w mieście, dlatego wielu z was ich nie widziało. Na wsi są one niezbędne do pracy, szczególnie w polu. Na wcześniejszych zajęciach w ...

Zabawy dla dzieci - angielski.

KOLOROWY START Cel: Pozytywne zabawy dla dzieci w języku angielskim z wykorzystaniem strony internetowej YOUTUBE: Drodzy Rodzice dziś dla dzieci zabawy, w które dzieci bawią się na zajęciach. Niektóre znają i bardzo lubią. Odtwórzcie dzieciom nagrania i pobawcie się wspólnie. &nb...

Wieś i Miasto

06.04.2021

Wieś i Miasto

06.04.2021

Witajcie. Jestem ciekawa, czy wiecie jak wygląda wieś? mieszkacie przecież w mieście. Spróbujcie wymienić różnice miedzy wsią a miastem. jeżeli sprawia wam to trudność przyjrzyjcie się obrazkom.   Odgłosy wsi: https://www.youtube.com/watch?v=g0y37RE8xwE Odgłosy miasta Posłuchajcie ...

Karty pracy - angielski.

Kolorowy Start – język angielski Cel: Powtarzanie nazw zwierząt żyjących na wsi( dog • cat • donkey • cow • bird • pig / pies • kot • osioł • krowa • ptak • świnia ) na podstawie piosenki z programu Kolorowy Start wydawnictwa Mac Edukacja :  The Farm Ani...

Witajcie! Chcecie wiedzieć jak powstaje chleb? Posłuchajcie opowiadania Opowiadanie - jak powstaje chleb.doc Mam nadzieję, że uważnie słuchaliście bo mam do Was kilka pytań Z czego powstaje chleb? Kto robi mąką ze zboża? Co robi piekarz? Dlaczego powinno się spożywać chleb i który jego rodzaj j...

Witam Was serdecznie i zapraszam do wspólnej gimnastyki Gimnastyka ogólnorozwojowa Wesołych Świąt!!!...

Miasto i wieś. Czy wiecie jaka jest różnica między wsią a miastem? Kto z was nie był jeszcze na wsi niech przyjrzy się tym dwóm ilustracjom.

widok-na-wsi-i-mieście-60401358

Wiosna na wsi
Dominika Niemiec
Dziadek Stasia mieszka na wsi. Dziś jest sobota, Staś nie ma w szkole lekcji i postanowił
z rodzicami odwiedzić dziadka. Wyjechali z miasta skoro świt. Staś obserwował przez okno
samochodu uciekające bloki i domy. Już po chwili nie było widać kominów fabryk i wysokich
wieżowców, które dumnie pięły się w miejskiej dżungli. Z nosem w szybie Staś podziwiał
zmieniający się krajobraz.
Najpierw przejeżdżali przez miasta i miasteczka, które były coraz mniejsze i w których nie było
już wieżowców, a jedynie małe domki przycupnięte przy uliczkach niczym kury na grzędach.
Między kolejnymi miasteczkami rozciągały się połacie lasów i pól, nad którymi krążyły ptaki.
Wiosna dawała o sobie znać, gdyż wszystko zieleniło się wkoło jak szalone. Po kilku godzinach
Staś z rodzicami dotarł na miejsce. Dziadek przywitał wszystkich z wielkim entuzjazmem.
Wyściskał mamę, tatę i wnuczka. Staś wskoczył dziadkowi na barana.
–– Hura! Dziadku, jak tu pięknie, zupełnie inaczej niż mieście.
–– O tak, zupełnie inaczej – potwierdził dziadek. – Mam tu dużo pracy, muszę zasiać warzywa
w całym ogrodzie. Może mi pomożesz, zuchu?
–– O, to my pójdziemy do domu i ugotujemy z tatą obiad. Będzie na was czekał, gdy wrócicie
z ogrodu – zapowiedziała mama.
Tata z mamą znikli za drzwiami dziadkowego domu, a Staś z dziadkiem ruszyli w kierunku
ogrodu.
Do obsiania były spory kawałek terenu przy szklarniach i po sześć długich grządek
znajdujących się we wnętrzu każdej z trzech szklarni. Staś z dziadkiem zabrali się do roboty.
Do grządek wpadały ziarenka, z których miały wyrosnąć dorodne pomidory, marchewki,
ogórki, pietruszki, sałaty, dynie i kabaczki. Dziadek kierował pracą Stasia i pomagał
przykrywać mu ziarenka ziemią.
–– Teraz trzeba to wszystko dobrze podlać – zarządził.
Staś już trzymał w ręku ogrodowego węża.
– Widzę, że doskonale wiesz, co potrzebne jest roślinom do wzrostu – z uśmiechem powiedział
dziadek.
Wszystkie grządki zostały dokładnie podlane i dziadek ze Stasiem mogli udać się do domu.
–– Umyjcie szybko ręce, podaję obiad! – krzyknęła mama z kuchni, słysząc wchodzących do
domu Stasia z dziadkiem.
Wszyscy zjedli obiad ze smakiem. Nie wiadomo, komu bardziej smakowały przygotowane
przez mamę pierogi: czy dziadkowi, który dawno już ich nie jadł, czy też Stasiowi, który
porządnie zgłodniał podczas prac w ogrodzie i pałaszował już drugą dokładkę obiadu.
–– Cieszymy się z mamą, że obiad wam tak smakuje. Uważaj, Stasiu, bo zaraz zjesz widelec
razem z pierogiem – śmiejąc się, powiedział tata.
–– Dobrze, że ma apetyt – powiedział dziadek, głaszcząc wnuczka po głowie. – Jestem wam
bardzo wdzięczny za to, że mnie odwiedziliście. To był pyszny obiad. A bez twojej pomocy,
Stasiu, obsiewanie ogrodu zabrałoby mi dużo więcej czasu. Przydałby mi się taki pomocnik
na co dzień. Nie dość, że szybko pracuje, to jeszcze sam wie, co i kiedy trzeba zrobić.
Staś poczuł się naprawdę doceniony. Teraz już nie tylko czuł, ale i wiedział, że dziadek
dostrzegł jego wysiłek i zaangażowanie. A i mama z tatą siedzieli przy stole uśmiechnięci.
–– Nareszcie ktoś docenił, to że gotuję – powiedziała mama.
–– Oj, przecież zawsze to doceniamy – odrzekł tata, dając mamie buziaka w policzek.
–– No właśnie. Przecież zawsze wszystko znika z naszych talerzy, a skoro tak, to znaczy, że
wszystko nam smakuje.
–– Jednym słowem, czuj się zawsze doceniona, córeczko! – skwitował dziadek.

Czy potraficie wymienić, co Staś z dziadkiem robili w ogrodzie?

zastanówcie się czy praca na wsi jest ciężka i czy chcielibyście mieszkać na wsi, jeśli tak to dlaczego?

Praca w książce na stronie37a, 37b i 38.

Miłej pracy.