Biedroneczki
Witajcie Kochani!
Na początek proponuję zabawę
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
Ćwiczenia oddechowe Spokojnie oddychamy na łące.
Mała (lekka) książka dla dziecka. Dziecko, kładzie się na plecach i wyobraża sobie, że znajdują się na łące i spokojnie oddycha. Rodzic kładzie na brzuchu dziecka książkę i określa prawidłowy tor oddechowy: wdech nosem – wydech ustami.
Omówienie wyglądu biedronki.
Rodzic informuje dziecko, że w naszym kraju występują biedronki z 2 i 7 kropkami. Następnie pyta: Jaka jest biedronka?, Jak wygląda? Dziecko opisują jej wygląd, swoje skojarzenia itp.
Zabawa swobodna – swobodny taniec przy piosence https://www.youtube.com/watch?v=FMscggrTqYk
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
Ile kropek miała mała biedroneczka?
Ile pięter przelatuje biedronka?
Ile przyjaciółek lata z biedronką?
Jakie to owady?
Nauka refrenu piosenki „Biedroneczka”
Zabawa językowa Polne rośliny.
Obrazek łąki U. Lemańskiej „Majowa łąka”
Chaber [.jpg, 105.05 kB]
mak [.jpg, 9.01 kB]
Rodzic prosi, aby dziecko opisało obraz. Następnie prezentuje trzy obrazki (mniszek pospolity, chaber, mak) i nazywa te rośliny. Wspólnie z dzieckiem, dzieli rytmicznie (na sylaby), każdą nazwę. Następnie prosi dziecko, aby wypowiedziało się na ich temat (mogą to być skojarzenia, wypowiedzi dotyczące wyglądu, zapachu itp.).
Dziecko: − mówi, co robią na łące poszczególni członkowie rodziny (na podstawie obrazka), − nazywa przedmioty, mówi o ich przeznaczeniu i dzieli ich nazwy rytmicznie (na sylaby).
Policz żaby, pszczoły, motyle, bociany. Na dole karty zaznacz ich liczbę – narysuj przy każdym obrazku odpowiednią liczbę kropek.
Na zakończenie proponuję obejrzeć krótkiego filmiku o owadach żyjących na łące