Co słychać wiosną na wsi?
Witam Kochani! Zapraszam do skorzystania z moich propozycji.
Zabawa ortofoniczna Mów jak ja.
Rodzic wypowiada głoski w wymyślony przez siebie sposób (np.: wolno, wolno, szybko, szybko), a dziecko powtarza za nim w ten sam sposób.
Ćwiczenia słuchowe Jakie to zwierzę? Rodzic wypowiada nazwy zwierząt sylabami, a dziecko podaje pełną nazwę (np. ku-ra – kura, kro-wa – krowa).
Poranna gimnastyka
https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM
Dzisiaj zachęcam do obejrzenia aktywnej prezentacji o zwierzętach na wsi. Dowiecie się tam bardzo ciekawych rzeczy a przy okazji troszkę pobawicie.
„Co słychać na wsi” https://mp12zgierz-my.sharepoint.com/:p:/g/personal/kinga_rozalska_mp12zgierz_onmicrosoft_com/EW2NR9AxqFNIlNOuSa9wkg0B30WUSVslgaqgskShxE31vg?e=CtAroH
Pobawcie się teraz w zwierzęta na wsi przy piosence
https://www.youtube.com/watch?v=Osl8JG6GcEs
Zabawa dydaktyczna Co od kogo mamy.
Rodzic przedstawia dziecku obrazki zwierząt oraz obrazki produktów jakie dzięki nim otrzymujemy. Rodzic zwraca uwagę, że zarówno koza, jak i krowa dają mleko.
Obrazki [.pdf, 2.13 MB]
Zabawa Zgadnij, co to za przysmak.
Rodzic przygotowuje dostępne w domu produkty - ser żółty, ser biały, serek topiony, masło. Prosi, aby dziecko umyło ręce i poczęstowało się produktami znajdującymi się na talerzykach. Po degustacji prosi, aby dziecko nazwało wszystkie produkty i opisało ten, który mu najbardziej smakował (mogą uzasadnić swój wybór).
Zabawa dydaktyczna Kalambury.
Rodzic prosi, aby dziecko udawało jakieś zwierzę, ale bez użycia głosu. Dziecko prezentuje ruchy zwierzęcia, a rodzic, co to za zwierzę. Potem można zrobić zmianę – to rodzic naśladuje zwierzę a dziecko odgaduje.
Zadanie plastyczne na dzisiaj postarajcie się narysować wybrane przez siebie zwierzę o których wcześnie rozmawialiśmy. Jestem bardzo ciekawa Waszych prac.
Na dobranoc obejrzyjcie bajkę „Trzy świnki”, wszyscy ją już znają z naszych wspólnych zajęć, jednak przypomnijcie sobie przygody tych świnek.