Good for You Angielski
BUGS TEAM STARTER
Cel:
Rozróżnianie zdrowych i niezdrowych produktów spożywczych.
Karta pracy strona 59.
Ćwiczenie 1.
Listen and circle. Say.
- Podnieś książkę i powiedz hasło: Look, look, look, po czym zachęć dziecko, aby dokończyły je z tobą, mówiąc: Open the book. Powiedz: Fifty-nine, Pear i wskaż gruszkę przy numerze strony. Dziecko otwiera książkę w odpowiednim miejscu.
- Zapytaj: What food can you see?, wskazując ilustracje. Dziecko nazywa produkty przedstawione na obrazkach (1 apples, 2 ice cream, 3 strawberries, 4 chocolate, 5 oranges, 6 jam, 7 pears, 8 honey).
- Powiedz: Listen and circle. Podnieś zieloną kredkę i powiedz: It’s good for you, a następnie czerwoną kredkę i powiedz: It’s bad for you. Wyjaśnij że dziecko powinny wysłuchać nagrania i zakreślić na zielono te produkty, które są zdrowe, i na czerwono te, które nie są dla nas dobre, gdy jemy ich za dużo. Odtwórz pierwsze zdanie i daj dziecku czas na zakreślenie ilustracji właściwym kolorem. Kontynuuj ćwiczenie, zatrzymując nagranie po każdym zdaniu. Sprawdź odpowiedzi, prosząc dziecko o podanie koloru, którym zakreśliło każdy produkt. (odpowiedzi: 1 green, 2 red, 3 green, 4 red, 5 green, 6 red, 7 green, 8 green)
- Powiedz: Say. Odtwórz nagranie ponownie i poproś dziecko, aby powtarzało zdania za nagraniem i pokazywało odpowiednie obrazki.
1.Apples are good for you.
2 Ice cream isn’t good for you.
3 Strawberries are good for you.
4 Chocolate isn’t good for you.
5 Oranges are good for you.
6 Jam isn’t good for you.
7 Pears are good for you.
8 Honey is good for you.
Ćwiczenie 2.
Draw and colour. Listen and say the chant.
- Wskaż kolejno obrazki i zapytaj: What’s this? Dziecko nazywa produkty. Powiedz: Draw and colour i posługując się przykładem, pokaż, że dziecko powinno dorysować brakujące połówki produktów i odpowiednio je pokolorować.
- Kiedy dziecko skończy rysunki, powiedz: Listen. Odtwórz nagranie rymowanki i zachęć dziecko, aby wskazywało właściwe produkty. Następnie poproś dziecko, by powtarzało za nagraniem. Odtwórz nagranie, zatrzymując je co dwie linijki i prosząc dziecko o powtórzenie. Na koniec zachęć dziecko, by recytowały rymowankę razem z nagraniem.
Apples, apples chant
Apples, apples, Red and green, too.
Strawberries and oranges.
Are good for you!
Chocolate, ice cream And jam, too.
They are NOT Good for you!
Ćwiczenie 3.
Draw, colour and say.
- Wskaż zieloną tacę i zachęć dziecko, aby powtórzyło za tobą: It’s good for you. Wskaż czerwoną tacę i zachęć dziecko, aby powtórzyło za tobą: It’s bad for you. Powiedz: Draw and colour. Wyjaśnij, że zadaniem dziecka jest narysować zdrowy produkt na zielonej tacy i niezdrowy produkt na czerwonej tacy. Dziecko powinno pokolorować swoje rysunki.
- Pomóż dziecku w nazwaniu narysowanych produktów po angielsku.