Gra ANGIELSKI
Kolorowy Start – język angielski
Przypominam, że książki dzieci są do odebrania w przedszkolu aby dzieci mogły w domu uzupełniać ćwiczenia.
Powtarzanie PIOSENKI Take Care of the Animals Song oraz wykonanie karty pracy (gra) z programu Kolorowy Start wydawnictwa Mac Edukacja.
1.Logowanie na stronie wydawnictwa w celu wysłuchania nagrania:
https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki
Po zalogowaniu na stronie wkleić link do programu:
https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-kolorowystart#ksang - CD 2 numer 19
Take Care of the Animals Song.
Rodzic (swoim głosem): Would you like to listen to a new song, Fluffy?
Rodzic udaje Fluffiego (jako Fluffy): A song! A song! I love our songs, let’s listen to a new song! Children, would you like that? Yipee!
Rodzic (swoim głosem): OK, listen and move!
Clap your hands, clap your hands if you like green trees! Clap your hands, clap your hands if you like yellow bees! Clap your hands, clap your hands if you like green frogs! Clap your hands, clap your hands if you like cats and dogs! Take care of the animals, take care of the trees! Take care of the flowers, take care of the bees!
Wykonujemy czynności opisane w piosence i udajemy zwierzęta i rośliny.
Jump up high, jump up high if you like green trees!
Udajemy drzewa: łączymy dłonie nad głową i stajemy na jednej nodze.
Jump up high, jump up high if you like yellow bees!
Udajemy pszczółki: machamy szybko rękami i drepczemy w miejscu.
Jump up high, jump up high if you like green frogs!
Udajemy żabki: wyskakujemy w miejscu z przysiadu.
Jump up high, jump up high if you like cats and dogs!
Udajemy kotki: przyprawiamy sobie uszy – przykładamy dłonie do głowy. Udajemy pieski: trzymamy dłonie przed sobą, naśladujemy psi gest proszenia.
Take care of the animals, take care of the trees! Take care of the flowers, take care of the bees!
- Karta pracy KSIĄŻKA KOLOROWY START (Worksheet) STRONA 38.
Play the game.
Count out loud. Zagraj w grę. Licz na głos pola, po których przesuwa się pionek.
DzIECKO I RODZIC siedząc przy stoliku, grają w grę planszową w parze. Przesuwają pionki o tyle pól, ile oczek wypadło na kostce. Jeśli trafią na pole oznaczone czerwoną strzałką (zachowanie nieodpowiednie w lesie), muszą cofnąć się o dwa pola. Jeśli trafią na pole oznaczone zieloną strzałką (zachowanie odpowiednie w lesie) – przesuwają pionki o dwa pola do przodu.
RODZIC (swoim głosem): Look, it’s a game! Oh, what’s this? Can you walk on flowers? Is it good to walk on flowers? Czy dobrze jest deptać kwiaty? No! It’s not good! Go back three spaces. Jeśli wejdziecie na pole z czerwoną strzałką, na którym jest pokazane, jak nie wolno zachować się w lesie – cofacie się o trzy pola. Is it good to be quiet in the forest? Yes it’s very good! Go forward two spaces. Jeśli wejdziecie na pole z zieloną strzałką, możecie przesunąć się o dwa pola do przodu – na tych polach jest pokazane, jak można zachowywać się w lesie. When you play, count out loud. Podczas przesuwania swoich figurek – liczcie na głos! Let’s play! Throw your dice, like this. I’ve got three. 1, 2, 3. Oh, no, I have to go back three spaces…
Jeśli nie macie książki w wersji papierowej w domu można wydrukować kartę ze strony:
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/ks_ang_kp.pdf