Have Fun Angielski
*HELLO*
Powtarzanie słówek związanych z wiosną:
(flower, sun , tree, bee, ladybug, bug, butterfly, rainbow, frog/
kwiat, słońce, drzewo, pszczoła, biedronka, robak, motyl, tęcza, żaba)
na podstawie obrazków oraz zabaw ruchowych przy ulubionej muzyce dziecka.
Drodzy rodzice do tych zabaw używamy obrazki przygotowane przez Was z wczorajszych zajęć. Te obrazki, których nazwy dzieci poznały wczoraj lub dziś. Możecie użyć wszystkich obrazków albo tych, które dzieciom najbardziej zapadły w pamięć to zależy od możliwości dziecka.
*HAVE FUN*
ZABAWY:
Jumping Game
Podczas tej zabawy przyklejamy w różnych częściach pokoju, na ścianie obrazki przedstawiające wprowadzone słownictwo (wczoraj). Warunek jest taki aby obrazki były przyklejone dosyć wysoko, tak aby dziecko mogło zdjąć karteczkę dopiero jak podskoczy. Puszczamy ulubioną piosenkę dziecka po angielsku. Dziecko podskakuje do ulubionej muzyki albo tańczy, na przerwę w muzyce ściąga jeden obrazek i mówi co na nim się znajduje. Zabawę powtarzamy tyle razy ile będzie obrazków do ściągnięcia przez dziecko.
Puddles
Przygotowujemy „kałuże” z obrazków związanych z wprowadzonym słownictwem (wczoraj). Rodzic kolejno wypowiada słowa, zaś zadaniem dziecka jest skoczenie na odpowiednią ilustrację. Zabawę możemy uatrakcyjnić wykorzystując folię bąbelkową pod którą będą się znajdowały ilustracje. Dziecko ściągają buty i skacze na wskazane obrazki. Biorąc pod uwagę aspekt sensoryczny zabawy, prawdopodobnie sprawi ona dziecku wiele radości.
Happy Caterpillar
Rozwieszamy obrazki w różnych częściach pokoju, związane ze słownictwem wprowadzonym wczoraj. Obrazki wiszą na takiej wysokości aby dziecko mogło je dotknąć. Dziecko jest głową gąsienicy (możemy przygotować opaskę z podobizną gąsienicy dla dziecka) i prowadzi rodzinę, która ustawia się za nim w pociąg. Dziecko jako gąsienica prowadzi pociąg wymyślonym krokiem tanecznym( rodzina naśladuje ruch dziecka ) i przystaje przy każdym obrazku podając jego nazwę. Po podaniu nazwy ostatniego obrazka dziecko przekazuje opaskę gąsienicy innemu członkowi rodziny, tak aby każdy miał okazję się zaprezentować.
Funny Circle
Rozkładamy ilustracje w kole związane ze słownictwem wprowadzonym wczoraj. Dziecko maszeruje przy ulubionej piosence oczywiście po angielsku dookoła obrazków. W momencie kiedy muzyka przestanie grać, głośno mówi co znajduje się na ilustracji przy której aktualnie się znajduje.
Spider Web
Do kolejnej zabawy będziemy potrzebować hula hop, szeroką taśmę dwustronną, lekkie plastikowe piłki oraz obrazki. Oklejamy hula hop po obwodzie taśmą, tak aby powstała klejąca osłonka aby przykleić karty obrazkowe. Rodzic staje w środku hula hop i trzyma koło. Dziecko próbuje rzucić kolorową piłeczką w wybrany obrazek i mówi co znajduje się na karcie, w którą trafiła piłeczka. Rodzic dowodzi kołem i może nim poruszać, żeby zwiększyć stopień trudności(kręci wolno, szybko, góra, dół).