Historyjka Angielski
Bugs Team Starter
Cel: słuchanie historyjki, wskazywanie odpowiednich obrazków do historyjki w książce.
Główne słownictwo i struktury: przybory szkolne, I haven’t got (any scissors). Can I have (some scissors), please?
STORY TIME
KSIĄŻKA BUGS TEAM STARTER strona 62.
Listen and point.
- Powiedz hasło: Three, two, one, po czym zachęć dziecko, aby dokończyło je razem z tobą: It’s story time. Pokaż rozkładanie książki za pomocą gestów. Usiądź z dzieckiem.
- Poproś dziecko, aby otworzyło podręcznik na s. 62 z kredką świecową. Wskaż obrazek 1. Zapytaj: Who’s this? (Bella, Lucy, Colin). What school objects can you see? What colour are they? (Blue scissors, two blue crayons, one red crayon, two yellow crayons, two green crayons, two yellow and pink pencils, yellow, white and brown glue, a red and black school bag, a green, yellow, purple and blue school bag, a black and yellow school bag).
- Zapytaj: What happens in the story? Poproś dziecko, aby odgadywało po polsku, co się wydarzy w historyjce. Wysłuchaj odpowiedzi, ale nie potwierdzaj ich ani im nie zaprzeczaj. Wprowadź strukturę: I haven’t got (a pencil), rozkładając bezradnie ręce i rozglądając się dokoła.
- Powiedz: Listen and point, przykładając dłoń do ucha i wskazując ręką kartę pracy do historyjki. Wyjaśnij po polsku, że zadaniem dziecka jest wysłuchać nagrania i wskazywać wymieniane przybory szkolne na obrazkach. Odtwórz nagranie. Dziecko słucha i wskazuje przybory w książce na stronie 62.
STORY TIME
Obrazek 1 Bella: Hey, Bugs, are you ready? Lucy and Colin: No, not yet! Colin: I’ve got a book and a pencil, but I haven’t got any scissors! Lucy: I’ve got some glue and three crayons but I haven’t got a red crayon.
Obrazek 2 Bella: Look! There are some crayons and scissors here! Lucy: Can I have a red crayon, please? Bella: Here you are. Lucy: Thank you!
Obrazek 3 Colin: Can I have some scissors, please? Bella: Here you are. Colin: Thank you!
Obrazek 4 Bella: Are you ready now? Colin and Lucy: Yes! Bella: Take your school bags. Let’s go to school! Colin and Lucy: Hurray!