Karta pracy Angielski
I LOVE BOO A
- Powtarzanie nazw zwierzątek oraz ich domów (fish,water,bird,tree,frog,grass/ ryba, woda, ptak, drzewo, żaba, trawa) na podstawie zabawy rytmiczno słownej z programu I LOVE BOO A wydawnictwa Mac Edukacja- The Animal Flash! oraz z wykorzystaniem karty pracy z programu I LOVE BOO A.
Logowanie na stronie wydawnictwa w celu wysłuchania nagrania:
https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki
Po zalogowaniu na stronie wkleić link do programu:
https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa - CD 2 numer 7
The Animal Flash!
- Drodzy rodzice powtórzcie z dziećmi te słówka (fish,water,bird,tree,frog,grass/ ryba, woda, ptak, drzewo, żaba, trawa) na karcie pracy udostępnionej na stronie MAC edukacja:
- Karta pracy 13 – link do strony: https://www.mac.pl/flipbooki
Szukamy kart pracy I LOVE BOO poziom A – otwieramy zakładkę i stronę 13 w karcie pracy
- Następnie odtwórzcie kilka razy dzieciom nagranie The Animal flash. Niech dzieci pokazują czynności jakie wykonują te zwierzątka i udają ich odgłosy i wskazują zwierzątka na karcie pracy podanej w linku powyżej:
The Animal Flash! A fish, a fish, a fish! Glub, glub, glub!
Złóż dłonie nad głową i udawaj rybę.
Water, water, water! Glub, glub, glub!
Klepnij dłonią w kartę „water” na pierwszą sylabę tego słowa.
A bird, a bird, a bird! Tweet, tweet, tweet!
Rozłóż ręce jak skrzydła i udawaj, że latasz.
A tree, a tree, a tree! Tweet, tweet, tweet!
Klepnij dłonią w kartę „tree”, kiedy usłyszysz to słowo w nagraniu.
A frog, a frog, a frog! Croak, croak, croak!
Skacz w miejscu jak żaba. Grass, grass, grass! Croak, croak, croak!
Klepnij dłonią w kartę „grass”, kiedy usłyszysz to słowo w nagraniu.
Karta pracy 13 – link do strony:
Szukamy kart pracy I LOVE BOO poziom A – otwieramy zakładkę i stronę 13 w karcie pracy
- Dziecko otacza pętlami zwierzęta tego samego rodzaju, a następnie liczy, ile zwierząt znajduje się w każdym zbiorze.
- Zwróć uwagę dziecka na zwierzęta przedstawione na karcie i zachęć, by je nazwało: Look, what is it? Yes, a frog (a fish / a bird)!
- Poproś dziecko, aby otoczyło pętlą zwierzęta jednego rodzaju: Circle the fish (the frogs / the birds), like this!
- Zachęć dziecko, aby policzyło, ile jest zwierząt jednego rodzaju: How many frogs (birds / fish)? One… two… Excellent!
- Kiedy dzieci będą wykonywać zadanie, zachęć je, aby wskazały elementy ilustracji, które wymienisz: Point to the fish (bird / frog / red / ...), please. Brilliant!