Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Karta pracy Angielski

Bugs Team Starter

Cele: rozpoznawanie i nazywanie przyborów szkolnych, proszenie o przedmioty i podawanie przedmiotów.

Główne słownictwo i struktury: przybory szkolne, I’ve got a (black) (pencil). Can I have a (yellow) (crayon), please? Here you are. Thank you. Kolory

Ćwiczenie 1 strona 61

Colour and say. 

  • Podnieś książkę i powiedz hasło: Look, look, look, po czym zachęć dziecko, aby dokończyło je z tobą, mówiąc: Open the book. Powiedz: Sixty-one, Pencil i wskaż ołówek przy numerze strony. Dziecko otwiera podręcznik w odpowiednim miejscu.
  • Wskaż legendę kolorów po prawej. Dziecko mówi numer i odpowiadający mu kolor, np.: One, green. (odpowiedzi: two – red, three – blue, four – orange, five – black, six – yellow, seven – pink, eight – purple, nine – brown) Następnie wskaż ślimaka w rogu i rysunek z ukrytymi przyborami szkolnymi. Powiedz: Colour and say. Wyjaśnij, że dziecko powinno pokolorować ponumerowane pola na odpowiednie kolory, zgodnie z legendą, jak w przykładzie. W ten sposób odnajdzie ukryte przybory szkolne należące do ślimaka.
  • Kiedy dziecko skończy pracę, wskaż ślimaka i powiedz: I’ve got a green and red school bag/ I’ve got a blue and orange book / a black pencil / some pink scissors / yellow and brown glue / a purple crayon / a yellow crayon / a green crayon / an orange crayon / a red crayon / a pink crayon Poproś aby dziecko aby powtórzyło po tobie zdania.

Ćwiczenie 2 strona 61

Listen and Draw.

  • Dziecko nazywa postacie na obrazkach. Następnie powiedz: Listen and draw. Wyjaśnij, że zadaniem dziecka jest posłuchać nagrania, dowiedzieć się, o jaki przedmiot każda postać prosi nauczycielkę, oraz narysować odpowiedni przedmiot w ręce każdego z bohaterów. Odtwórz nagranie i zatrzymaj je po pierwszym dialogu. Zapytaj: What does Lucy ask for? Can I have a …? Dziecko odpowiada: yellow crayon. Daj dziecku czas na narysowanie po śladzie przedmiotu w ręce biedronki i pokolorowanie go. Powtórz ćwiczenie z drugim i trzecim dialogiem (Bella – scissors, Colin – glue).
  • Odtwórz nagranie ponownie, zatrzymując je po każdej wypowiedzi, i poproś dziecko o powtórzenie.

Nagranie do ćwiczenia 2.

1 Lucy: Can I have a yellow crayon, please?

Miss Beetle: A yellow crayon? Here you are. Lucy: Thank you!

2  Bella: Can I have some scissors, please?

Miss Beetle: Scissors? Here you are. Bella: Thank you!

3  Colin: Can I have some glue, please?

Miss Beetle: Glue? Here you are. Colin: Thank you!