Karta pracy Angielski
Bugs Team Starter
Cele: rozpoznawanie i nazywanie przyborów szkolnych, proszenie o przedmioty i podawanie przedmiotów.
Główne słownictwo i struktury: przybory szkolne, I’ve got a (black) (pencil). Can I have a (yellow) (crayon), please? Here you are. Thank you. Kolory
Ćwiczenie 1 strona 61
Colour and say.
- Podnieś książkę i powiedz hasło: Look, look, look, po czym zachęć dziecko, aby dokończyło je z tobą, mówiąc: Open the book. Powiedz: Sixty-one, Pencil i wskaż ołówek przy numerze strony. Dziecko otwiera podręcznik w odpowiednim miejscu.
- Wskaż legendę kolorów po prawej. Dziecko mówi numer i odpowiadający mu kolor, np.: One, green. (odpowiedzi: two – red, three – blue, four – orange, five – black, six – yellow, seven – pink, eight – purple, nine – brown) Następnie wskaż ślimaka w rogu i rysunek z ukrytymi przyborami szkolnymi. Powiedz: Colour and say. Wyjaśnij, że dziecko powinno pokolorować ponumerowane pola na odpowiednie kolory, zgodnie z legendą, jak w przykładzie. W ten sposób odnajdzie ukryte przybory szkolne należące do ślimaka.
- Kiedy dziecko skończy pracę, wskaż ślimaka i powiedz: I’ve got a green and red school bag/ I’ve got a blue and orange book / a black pencil / some pink scissors / yellow and brown glue / a purple crayon / a yellow crayon / a green crayon / an orange crayon / a red crayon / a pink crayon Poproś aby dziecko aby powtórzyło po tobie zdania.
Ćwiczenie 2 strona 61
Listen and Draw.
- Dziecko nazywa postacie na obrazkach. Następnie powiedz: Listen and draw. Wyjaśnij, że zadaniem dziecka jest posłuchać nagrania, dowiedzieć się, o jaki przedmiot każda postać prosi nauczycielkę, oraz narysować odpowiedni przedmiot w ręce każdego z bohaterów. Odtwórz nagranie i zatrzymaj je po pierwszym dialogu. Zapytaj: What does Lucy ask for? Can I have a …? Dziecko odpowiada: yellow crayon. Daj dziecku czas na narysowanie po śladzie przedmiotu w ręce biedronki i pokolorowanie go. Powtórz ćwiczenie z drugim i trzecim dialogiem (Bella – scissors, Colin – glue).
- Odtwórz nagranie ponownie, zatrzymując je po każdej wypowiedzi, i poproś dziecko o powtórzenie.
Nagranie do ćwiczenia 2.
1 Lucy: Can I have a yellow crayon, please?
Miss Beetle: A yellow crayon? Here you are. Lucy: Thank you!
2 Bella: Can I have some scissors, please?
Miss Beetle: Scissors? Here you are. Bella: Thank you!
3 Colin: Can I have some glue, please?
Miss Beetle: Glue? Here you are. Colin: Thank you!