Mieszkańcy łąki
Witajcie Kochani! W tym tygodniu będziemy zajmować się tematyką „Łąka w maju”.
Na początku poszukajcie ciekawych zdjęć, książek z obrazkami łąki i jej mieszkańcami.
Zanim zaczniemy proponuję małą gimnastykę, przygotujcie sobie 4 poduszki, zdejmijcie kapcie i zapraszam do zabawy!
https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Lusterko dla dziecka. Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
- Bocian i żaba – dzieci naśladują dziób bociana, ściągając wargi mocno do przodu, otwierają je i zamykają, a następnie rozciągają szeroko wargi jak żaba, która jest zadowolona, że schowała się przed bocianem.
- Biedronka ma dużo kropek – dzieci rysują czubkiem języka kropki na podniebieniu, przy szeroko otwartych ustach, unosząc język do góry.
- Kret – tak jak kret wychodzi ze swego podziemnego domku, tak dzieci unoszą język do góry, w stronę nosa, a potem znów chowają za górnymi zębami.
- Pszczoła – dzieci naśladują bzyczenie pszczoły: bzzz, bzzz, bzzz.
- Motyl – jak motyl porusza skrzydłami, tak dzieci poruszają naprzemiennie językiem od jednego do drugiego kącika ust.
- Konik polny – tak jak konik polny skacze w górę i w dół, tak dzieci otwierają szeroko usta i językiem skaczą za górne zęby i za dolne zęby. W tym ćwiczeniu język nie wychodzi przed zęby.
Zabawa muzyczno-ruchowa Poruszamy się jak...
Dziecko porusza się przy muzyce https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI
motyl – dzieci biegają i machają rękami,
konik polny – dzieci skaczą obunóż,
bocian – dzieci unoszą zgięte w kolanach nogi wysoko do góry,
żaba – dzieci podskakują jak żaby (z przysiadu podpartego).
Zabawy rytmiczne z utrwaleniem pojęcia dźwięki niskie i wysokie, proponuję od 0:58
https://www.youtube.com/watch?v=4YFmTNqTfsU
Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej Łąka. [.docx, 12.74 kB]
Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.
Pytania kierowane do dziecka:
- Dokąd dzieci wybrały się na spacer?
− Wymieńcie zwierzęta, które dzieci widziały na łące?
− Jakie zwierzątka kopią kopce na łące?
− Gdzie mieszkają myszy polne?
− O czym była piosenka, której nauczyły się dzieci?
Teraz zaproście do zabawy swoje maskotki i Przytulanki i zabawcie się przy piosence „Pląsy na łące”
Praca plastyczna Tęcza nad łąką.
Tym razem przyda wam się pomoc rodzica. Waszym zadaniem jest namalować łąkę bez używania pędzli. Wykonajcie trawę, mocząc krawędź z bloku technicznego w zielonej farbie i odbijając ją na dużym arkuszu papieru. Malujecie kwiaty, odbijając główkę widelca umoczonego w farbie, i domalowujecie palcem łodygę i liście. Również palcami malujecie siedmiokolorową tęczę. Na koniec malują motyle fruwające nad łąką, odbijając obie dłonie umoczone w farbie tego samego koloru. Domalowujecie palcami słońce i odbijacie dłonie umoczone w białej farbie jako chmury.
Na koniec możecie obejrzeć „Wędrówki Skrzata Borówki”
https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4