Miło spędzam czas
Witajcie Kochani!
Na początek tradycyjnie proponuję troszeczkę się poruszać!
https://www.youtube.com/watch?v=pQjB7kgnQpI
Ćwiczenia słuchowe Co to za słowo?
Rodzic dzieli słowa rytmicznie (na sylaby), np. ka-pe-lusz, chus-tecz-ka, czap-ka, a zadaniem dzieci jest powiedzieć całe słowa.
Ćwiczenia dotykowe Wakacyjne akcesoria.
Mała walizka, przedmioty, które kojarzą się z wakacjami, np.: okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem, sandały, opaska do zasłonięcia oczu. Rodzic daje do ręki dziecku z zasłoniętymi oczami dowolny przedmiot. Zadaniem dziecka jest określenie, co to jest i do czego służy. Po odsłonięciu oczu następuje weryfikacja udzielonych odpowiedzi.
Osłuchanie z piosenką „ Letnia cza cza”.
Rozmowa na temat piosenki:
- Co robi słoneczne lato?
- Co nam fala?
- Co wygląda jak cukrowa wata?
Nauka refrenu metodą ze słuchu.
Zabawa rozwijająca małą motorykę – Wakacyjny rysunek.
Tacka i piasek dla dziecka. Rodzic prosi, aby dziecko narysowało na tacce palcem plażę, morskie fale, słońce i chmury.
Zabawy badawcze z wodą – Co będzie pływać, a co nie?
Dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną), lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa) i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk). Dziecko dotyka najpierw ciepłej wody, a potem zimnej wody i wspólnie określa, jaka jest zwykle woda w morzu. Następnie umieszcza w jednym z pojemników kilka przedmiotów i próbują określić, dlaczego jedne toną, a inne nie.
Wniosek: Przedmioty, które są lekkie, unoszą się na wodzie, a przedmioty cięższe opadają na dno pojemnika.
Zabawa matematyczna Muszelki.
Pięć muszelek różnej wielkości. Rodzic prosi, aby dziecko opisało ich wygląd i ułożyło je od najmniejszej do największej. Dziecko liczy muszelki od prawej strony i od lewej strony. Ustala, że bez względu na kierunek liczenia jest ich tyle samo
Wykonaj kartę pracy [.pdf, 94.22 kB]
A na dobranoc proponuję obejrzeć krótki film „Bezpieczne wakacje”
https://www.youtube.com/watch?v=0iidgRGFl60