Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Quiet or Noisy? Angielski

KOLOROWY START

Dziecko:

  • poznaje wyrazy: quiet, noisy, drum, piano.

ZADANIE 1 .

Quiet or noisy? Wprowadzenie pojęć quiet oraz noisy.

Rodzic bierze ulubionego misia swojego dziecka i wyjaśnia pojęcia.

  1. a) Rodzic wyjaśnia pojęcia quiet oraz noisy, używając odpowiednio swojego głosu, bawi się z dzieckiem w operowanie głosem – głośno i cicho.

Rodzic (mówiąc szeptem): Now, look, Teddy is sleeping, be quiet… quiet… quiet.

(Głośno): Now, wake up, Teddy! It’s noisy, noisy, noisy! (...)

  1. b) Rodzic odtwarza nagranie, a zadaniem dziecka jest określać, czy słyszane przez nie dźwięki są głośne, czy ciche.

Rodzic (jako Teddy): Shhh! Listen! Is it noisy? Is it quiet?

  1. c) Rodzic odtwarza nagranie, a zadaniem dziecka jest określać, czy słyszane przez nie dźwięki są głośne, czy ciche. Jednocześnie dziecko porusza się przy akompaniamencie dźwięków – przy cichych dźwiękach porusza się na palcach, kładąc palec wskazujący na ustach, przy głośnych dźwiękach – skacze, trzymając dłonie przy ustach, jakby wołało kogoś z daleka.

Dźwięki:

 – cichy szum lasu;

 – głośne dźwięki bębenka;

– ciche dźwięki pianina;

– głośne szczekanie psa;

– ciche miauczenie kota;

 – głośny dźwięk silnika samochodu;

– cichy śpiew ptaków;

– głośne okrzyki małpy;

– cichy szum morza;

– dźwięki uciszania.

quiet… noisy! quiet… noisy! quiet… noisy! quiet… noisy! quiet… quiet…

Logowanie na stronie wydawnictwa w celu wysłuchania nagrania:

https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki

Po zalogowaniu na stronie wkleić link do programu:

https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-kolorowystart#ksang - CD 2 numer 22

ZADANIE 2.

Make your flashcards! Wprowadzenie nowego słownictwa (a drum, a piano).

Drukujemy dzieciom obrazki bębenka i pianina do kolorowania albo w już w kolorze.

Rodzic wskazuje na bębenek i pyta dziecko : What’s this? I odpowiada: A drum. Powtarza razem z dzieckiem– repeat: drum, drum, drum! And this is a piano – piano, piano, piano! Rodzic wskazuje na pianino. Powtarza razem z dzieckiem nazwy instrumentów.

Would you like to play your instruments? Rodzic: (demonstruje ruchem granie na tych instrumentach) Excellent! Let’s play! Listen…

Rodzic wydaje polecenia na jakim instrumencie mają grać lub jaką czynność wykonują oraz jak głośno mają to robić. Zadaniem dziecka jest dokładnie wykonać polecenia, udając czynności wymienione przez rodzica.

Be quiet, play your piano!

Be noisy, clap your hands!

Be noisy, play your drum!

Be quiet, play your drum!

Be quiet, shhhhh...

Be noisy, play your piano!

Be quiet, play your drum!

Be noisy, stamp your feet!

Be noisy, stamp your feet!

Be noisy, play your piano!

Be quiet, mmmmm...

Be quiet, play your piano!

Be noisy, play your drum!

Be noisy, play your piano!

Be quiet, play your piano!

Cichy akompaniament pianina. Głośne klaskanie. Głośny akompaniament bębenka. Cichy akompaniament bębenka. Dźwięk uciszania. Głośny akompaniament pianina. Cichy akompaniament bębenka. Głośne tupanie. Głośny akompaniament pianina. Ciche nucenie. Cichy akompaniament pianina. Głośny akompaniament bębenka. Głośny akompaniament pianina. Cichy akompaniament pianina.