Quiet or Noisy? Angielski
KOLOROWY START
Dziecko:
- poznaje wyrazy: quiet, noisy, drum, piano.
ZADANIE 1 .
Quiet or noisy? Wprowadzenie pojęć quiet oraz noisy.
Rodzic bierze ulubionego misia swojego dziecka i wyjaśnia pojęcia.
- a) Rodzic wyjaśnia pojęcia quiet oraz noisy, używając odpowiednio swojego głosu, bawi się z dzieckiem w operowanie głosem – głośno i cicho.
Rodzic (mówiąc szeptem): Now, look, Teddy is sleeping, be quiet… quiet… quiet.
(Głośno): Now, wake up, Teddy! It’s noisy, noisy, noisy! (...)
- b) Rodzic odtwarza nagranie, a zadaniem dziecka jest określać, czy słyszane przez nie dźwięki są głośne, czy ciche.
Rodzic (jako Teddy): Shhh! Listen! Is it noisy? Is it quiet?
- c) Rodzic odtwarza nagranie, a zadaniem dziecka jest określać, czy słyszane przez nie dźwięki są głośne, czy ciche. Jednocześnie dziecko porusza się przy akompaniamencie dźwięków – przy cichych dźwiękach porusza się na palcach, kładąc palec wskazujący na ustach, przy głośnych dźwiękach – skacze, trzymając dłonie przy ustach, jakby wołało kogoś z daleka.
Dźwięki:
– cichy szum lasu;
– głośne dźwięki bębenka;
– ciche dźwięki pianina;
– głośne szczekanie psa;
– ciche miauczenie kota;
– głośny dźwięk silnika samochodu;
– cichy śpiew ptaków;
– głośne okrzyki małpy;
– cichy szum morza;
– dźwięki uciszania.
quiet… noisy! quiet… noisy! quiet… noisy! quiet… noisy! quiet… quiet…
Logowanie na stronie wydawnictwa w celu wysłuchania nagrania:
https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki
Po zalogowaniu na stronie wkleić link do programu:
https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-kolorowystart#ksang - CD 2 numer 22
ZADANIE 2.
Make your flashcards! Wprowadzenie nowego słownictwa (a drum, a piano).
Drukujemy dzieciom obrazki bębenka i pianina do kolorowania albo w już w kolorze.
Rodzic wskazuje na bębenek i pyta dziecko : What’s this? I odpowiada: A drum. Powtarza razem z dzieckiem– repeat: drum, drum, drum! And this is a piano – piano, piano, piano! Rodzic wskazuje na pianino. Powtarza razem z dzieckiem nazwy instrumentów.
Would you like to play your instruments? Rodzic: (demonstruje ruchem granie na tych instrumentach) Excellent! Let’s play! Listen…
Rodzic wydaje polecenia na jakim instrumencie mają grać lub jaką czynność wykonują oraz jak głośno mają to robić. Zadaniem dziecka jest dokładnie wykonać polecenia, udając czynności wymienione przez rodzica.
Be quiet, play your piano!
Be noisy, clap your hands!
Be noisy, play your drum!
Be quiet, play your drum!
Be quiet, shhhhh...
Be noisy, play your piano!
Be quiet, play your drum!
Be noisy, stamp your feet!
Be noisy, stamp your feet!
Be noisy, play your piano!
Be quiet, mmmmm...
Be quiet, play your piano!
Be noisy, play your drum!
Be noisy, play your piano!
Be quiet, play your piano!
Cichy akompaniament pianina. Głośne klaskanie. Głośny akompaniament bębenka. Cichy akompaniament bębenka. Dźwięk uciszania. Głośny akompaniament pianina. Cichy akompaniament bębenka. Głośne tupanie. Głośny akompaniament pianina. Ciche nucenie. Cichy akompaniament pianina. Głośny akompaniament bębenka. Głośny akompaniament pianina. Cichy akompaniament pianina.