Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Rymowanka Angielski

Bugs Team Starter

Przypominam, że książki dzieci są do odebrania w przedszkolu aby dzieci mogły w domu uzupełniać ćwiczenia.

KARTA PRACY

STRONA 56 BUGS TEAM STARTER – ĆWICZENIA

Ćwiczenie 1.

Match and say.

Podnieś książkę i powiedz hasło:

Look, look, look, po czym zachęć dziecko, aby dokończyło je z tobą, mówiąc: Open the book.

Powiedz: Fifty-six, Chocolate i wskaż czekoladę przy numerze strony. Dziecko otwiera podręcznik w odpowiednim miejscu.

  • Wskaż pierwszego węża na ilustracji i powiedz: It’s a snake. Zapytaj: How many snakes can you see? (Six). What colours are they? (odpowiedzi: 1 green, 2 orange, yellow and brown, 3 yellow, red and orange, 4 brown, 5 grey, 6 black, white and red) Powiedz: The snakes like fruits and sweets. Match the snakes and the food.
  • Posługując się przykładem, wyjaśnij, że dziecko powinno odgadnąć, co zjadły węże, i połączyć je z odpowiednimi produktami.

Ćwiczenie 2.

Listen and draw. Say the chant.

Wskaż postaci i zapytaj: How many witches can you see? (Three). What colour costumes have they got? (Green, dark blue, black). Odczytaj imiona czarownic na głos.

  • Powiedz: Listen and draw the food i wskaż przykład – słoik miodu w ręce pierwszej czarownicy. Wyjaśnij dziecku, że czarownice są umieszczone na rysunku w takiej samej kolejności, w jakiej się wypowiadają w rymowance. Odtwórz rymowankę, zatrzymując ją po słowie too. Dziecko koloruje słoik z miodem i rysuje gruszki nad drugą ręką pierwszej czarownicy. Kontynuuj ćwiczenie z kolejnymi czarownicami, zatrzymując nagranie po słowie too i dając dzieciom czas na rysowanie. Zachęć dzieci, aby wykorzystały obrazki w zad. 1. jako wzór.
  • Zapytaj dziecko, jakie produkty narysowało w rękach czarownic. Dziecko odpowiada: Sue: honey and pears. Mia: apples and chocolate, Jo: oranges and strawberries.
  • Powiedz: Listen and say the chant. Odtwórz nagranie ponownie i zachęć dziecko, aby mówiło rymowankę i wskazywało narysowane produkty.

Do you like honey? chant

Do you like honey?

Yes I do! I like honey and pears, too!

Do you like apples?

Yes, I do! I like apples and chocolate, too!

Do you like oranges?

Yes, I do! I like oranges and strawberries, too!

Yummy, yummy, yummy, yum, yum, yum!