Stół wielkanocny
Witam wszystkie dzieci.
Nadszedł czwarty dzień tygodnia, a więc czwartek. Dla przypomnienia wymienimy od początku wszystkie dni tygodnia : Poniedziałek, Wtorek, Środa, Czwartek, Piątek, Sobota, Niedziela. ŚWIETNIE !!!
Do świąt zostało już niewiele czasu. Mam nadzieję, że chodź trochę pomogliście rodzicom w porządkach, np. sprzątając swoje zabawki.
Chciałam dzisiaj porozmawiać z Wami o podwójnym znaczeniu niektórych wyrazów. Co to znaczy? Znaczy to, że są takie słowa, które mają więcej znaczeń: N.p. słowo mucha , może oznaczać owada albo ozdobę dla mężczyzny przy koszuli.
Ja dzisiaj jednak chciałam zapoznać Wasz z pojęciem MAZUREK , które ma podwójne znaczenie
( 1 ) MAZUREK – to ciasto specjalnie wypiekane na Wielkanoc
ciasto mazurek [.pdf, 37.27 kB]
( 2 ) – MAZUREK – to nazwa skocznego ludowego tańca
https://www.youtube.com/watch?v=AQ3jE65P1Vs
Chciałabym, abyście sami albo z pomocą rodziców przypomnieli sobie słowa, które mają podwójne znaczenie. Życzę powodzenia.
Zgodnie z moją obietnicą dzisiaj nauczymy się kolejnej części wierszyka wielkanocnego.
NA WIELKANOC CZEKAMY, JAK ZAJĄCZKI SIĘ WITAMY ( pokazujemy piękny uśmiech i skaczemy w miejscu jak zajączki )
WIELKANOCNE JAJECZKA TO KRASZANKA I PISANECZKA ( rysowanie owali w powietrzu )
BARDZO JE LUBIMY, W KOSZYCZKU UŁOŻYMY ( głaszczemy brzuszek )
DO KOSZYCZKA TEŻ DODAMY, TO CO NA WIELKANOC MAMY
WIĘC JAJECZKO I KIEŁBASKA, TROCHĘ SZYNKI NO I BABKA
SÓL BY TAKŻE SIĘ PRZYDAŁA, BY WIELKANOC SMAKOWAŁA (naśladowanie wkładania do koszyka)
Zachęcam Was do nauki wierszyka. Wystarczy go kilka razy powtórzyć i niespodzianka gotowa przed śniadaniem wielkanocnym.
Obejrzyjcie uważnie wygląd wielkanocnego stołu. Wymieńcie wszystkie potrawy znajdujące się na stole, jeżeli którejś nie znacie zapytajcie rodziców.
stół wielkanocny [.pdf, 135.42 kB]
Na koniec dzisiejszych zajęć zapraszam Was do pracy w książce na stronie39