W krainie instrumentów.
Temat: W świecie instrumentów.
- Posłuchaj - Johann Strauss - Tritsch-Tratsch-Polka https://www.youtube.com/watch?v=iuONBz7boBc
- Poproś rodzica o przeczytanie opowiadania o muzyce.
„Instrumenty muzyczne” – słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej. Każdy z nas może usłyszeć różne dźwięki. Mogą to być odgłosy natury: szum wiatru, morza, śpiew ptaków, głosy zwierząt. Mogą to też być odgłosy ulicy: pędzące samochody, motocykle, tramwaje. Czasami słyszymy muzykę w telewizji lub radio. Słyszymy też głosy innych ludzi. Wszystkie te dźwięki to drżenie powietrza. Instrumenty muzyczne działają właśnie na tej zasadzie. Te instrumenty, w których drga naprężona struna, to instrumenty strunowe takie jak: harfa, gitara, skrzypce, wiolonczela. Natomiast te, w których drga wdmuchiwane do rurki powietrze – to instrumenty dęte: flet prosty, flet poprzeczny, klarnet, saksofon, trąbka. Osoby grające na instrumentach muzycznych to muzycy. Muzycy mogą grać w zespołach muzycznych lub w orkiestrze symfonicznej. Koncertów orkiestry symfonicznej możemy słuchać w filharmonii.
Jak zauważyłeś muzyka może być wszędzie.
- Posłuchaj opowiadania o instrumentach perkusyjnych. https://www.youtube.com/watch?v=TrZXmcy3Mt4 Zapamiętaj ich nazwy oraz brzmienie. Odnajdź i pokaz które z instrumentów są na ilustracji w kartach pracy:
Pięciolatek 29
Sześciolatek 31
„Mój własny instrument”. Postaraj się zrobić instrument według własnego pomysłu.