Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wiosenne kolory

Witam Kochani!

Na powitanie proponuję zaśpiewać naszą piosenkę o bocianie

Zabawa ćwicząca spostrzeganie – Ence-pence.

 Mały przedmiot np.: guzik, piórko, moneta. Rodzic z rękami schowanymi za plecami, ukrywa mały przedmiot w jednej dłoni. Mówi dodziecka: Ence-pence, w której ręce? i pokazuje zaciśnięte pięści. Dziecko lekkim klepnięciem wskazuje dłoń, w której jest ukryty przedmiot. Jeśli trafi – zamienia się rolami z rodzicem, a jeśli nie – zgaduje ponownie.

Zabawa Ene, due, rabe.

 Rodzic wylicza za pomocą rymowanki (wskazuje na kolejno na siebie i na dziecko): Ene, due, rabe, połknął bociek żabę. Żaba – Tadeusza. W brzuchu mu się rusza. Wskazana osoba na końcu  rymowanki wydaje dźwięk kojarzący się z wiosną, np.: kum, kum – żaba, kle, kle – bocian, kapu-kap – wiosenny deszcz, ćwir, ćwir – wróble, ku-ku – kukułka, fiju, fiju – skowronek, szsz – wietrzyk, itp.

Układanie chodniczka w kolorach kojarzących się z wiosną.

Kolorowe paski (potrzebne paski wycięte z kolorowego papieru)

 Rodzic układa z kolorowych pasków wzory do powtórzenia przez dzieci. Głośno nazywa, liczy i układa paski w danym kolorze, np. po dwa, po trzy, po cztery (po pięć), w kolorach: zielonym, żółtym, niebieskim, czerwonym. Dziecko samodzielnie układają barwne chodniczki według wzoru rodzica.

Eksperymenty plastyczne: Jak powstają kolory wiosny?

Palety malarskie lub kawałki grubej folii, farby plakatowe: żółta, niebieska, czerwona, pędzle, woda, sylwety krokusów. Rodzic ma na palecie farby plakatowe w trzech kolorach. Łączy je ze sobą, rozcieńcza wodą i miesza pędzelkiem. Dzieci obserwują powstałe kolory i podają propozycje tego, co można namalować w danym kolorze. Np. z połączenia żółtej farby i niebieskiej farby otrzymujemy kolor zielony, którym można namalować liście; po połączeniu żółtej farby i czerwonej farby powstał kolor pomarańczowy, którym można namalować owoc pomarańczy, a z połączenia niebieskiej farby i czerwonej farby powstał kolor fioletowy, którym można pomalować sylwety krokusów wycięte z kartonu.

Krokus [.doc, 363.00 kB]

Zabawa słowami Dokończ słowo.

 Dziecko mówi całe słowa związane z wiosną, które z rytmicznym podziałem (na sylaby) powiedział N., np.: wio-sna, kro-ku-sy, bo-cian, ża-ba itp.

Zabawa ruchowa Wiosenna powódź.

Krzesełka, szarfy lub gazety. Dziecko spaceruje uważnie, podczas gdy gra muzyka (może to być piosenka o bocianie) omijając ułożone na podłodze (kałuże). Gdy nagranie milknie i na hasło rodzica: Powódź! – dziecko rozbiega się i siada na krzesełku lub łóżku, unosząc nogi nad podłogę. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Kochani na koniec proponuję wam krótka bajeczkę o Wirusie, warto ją obejrzeć i przypomnieć sobie kilka ważnych rzeczy, żeby uniknąć zakażenia. Miłego oglądania.

https://www.youtube.com/watch?v=vgOjaF_ZZgg&fbclid=IwAR1wIVeX7BMuheM1aMiqA4J-7wiRv61lx3EOrMXbvYfvSJJ2N4-MTCbyBcQ