Wiosenne kolory
Witam Kochani!
Na powitanie proponuję zaśpiewać naszą piosenkę o bocianie
Zabawa ćwicząca spostrzeganie – Ence-pence.
Mały przedmiot np.: guzik, piórko, moneta. Rodzic z rękami schowanymi za plecami, ukrywa mały przedmiot w jednej dłoni. Mówi dodziecka: Ence-pence, w której ręce? i pokazuje zaciśnięte pięści. Dziecko lekkim klepnięciem wskazuje dłoń, w której jest ukryty przedmiot. Jeśli trafi – zamienia się rolami z rodzicem, a jeśli nie – zgaduje ponownie.
Zabawa Ene, due, rabe.
Rodzic wylicza za pomocą rymowanki (wskazuje na kolejno na siebie i na dziecko): Ene, due, rabe, połknął bociek żabę. Żaba – Tadeusza. W brzuchu mu się rusza. Wskazana osoba na końcu rymowanki wydaje dźwięk kojarzący się z wiosną, np.: kum, kum – żaba, kle, kle – bocian, kapu-kap – wiosenny deszcz, ćwir, ćwir – wróble, ku-ku – kukułka, fiju, fiju – skowronek, szsz – wietrzyk, itp.
Układanie chodniczka w kolorach kojarzących się z wiosną.
Kolorowe paski (potrzebne paski wycięte z kolorowego papieru)
Rodzic układa z kolorowych pasków wzory do powtórzenia przez dzieci. Głośno nazywa, liczy i układa paski w danym kolorze, np. po dwa, po trzy, po cztery (po pięć), w kolorach: zielonym, żółtym, niebieskim, czerwonym. Dziecko samodzielnie układają barwne chodniczki według wzoru rodzica.
Eksperymenty plastyczne: Jak powstają kolory wiosny?
Palety malarskie lub kawałki grubej folii, farby plakatowe: żółta, niebieska, czerwona, pędzle, woda, sylwety krokusów. Rodzic ma na palecie farby plakatowe w trzech kolorach. Łączy je ze sobą, rozcieńcza wodą i miesza pędzelkiem. Dzieci obserwują powstałe kolory i podają propozycje tego, co można namalować w danym kolorze. Np. z połączenia żółtej farby i niebieskiej farby otrzymujemy kolor zielony, którym można namalować liście; po połączeniu żółtej farby i czerwonej farby powstał kolor pomarańczowy, którym można namalować owoc pomarańczy, a z połączenia niebieskiej farby i czerwonej farby powstał kolor fioletowy, którym można pomalować sylwety krokusów wycięte z kartonu.
Krokus [.doc, 363.00 kB]
Zabawa słowami Dokończ słowo.
Dziecko mówi całe słowa związane z wiosną, które z rytmicznym podziałem (na sylaby) powiedział N., np.: wio-sna, kro-ku-sy, bo-cian, ża-ba itp.
Zabawa ruchowa Wiosenna powódź.
Krzesełka, szarfy lub gazety. Dziecko spaceruje uważnie, podczas gdy gra muzyka (może to być piosenka o bocianie) omijając ułożone na podłodze (kałuże). Gdy nagranie milknie i na hasło rodzica: Powódź! – dziecko rozbiega się i siada na krzesełku lub łóżku, unosząc nogi nad podłogę. Zabawę powtarzamy kilka razy.
Kochani na koniec proponuję wam krótka bajeczkę o Wirusie, warto ją obejrzeć i przypomnieć sobie kilka ważnych rzeczy, żeby uniknąć zakażenia. Miłego oglądania.