Zabawa badawcza-jajko
Dzień dobry wszystkim dzieciom.
Dzisiaj jest wtorek, czyli drugi dzień tygodnia.
Zanim zaczniemy zajęcia przypomnimy sobie dni tygodnia. Poniedziałek ( pokazujemy 1 palec , wtorek ( pokazujemy 2 palec ), itd. aż do niedzieli. BRAWO!!!
Dzisiaj nauczymy się kolejnej części wierszyka wielkanocnego
NA WIELKANOC CZEKAMY, JAK ZAJĄCZKI SIĘ WITAMY ( pokazujemy piękny uśmiech i skaczemy w miejscu jak zajączki )
WIELKANOCNE JAJECZKA TO KRASZANKA I PISANECZKA ( rysowanie owali w powietrzu ) C. D. N.
Dzisiaj opowiem Wam trochę o jajkach, a Wy mam nadzieję trochę mi w tym pomożecie.
Co możemy powiedzieć na temat jajka? ( poproście mamę, aby wyjęła na talerzyk jajko ). Przyjrzyjcie mu się uważnie. Możecie wziąć je do ręki, tylko ostrożnie, jeżeli jest surowe.
PYTANIA DO WAS:
- jakiego kształtu jest jajko ?
- czy jajko ma gładką skorupkę, czy szorstką ?
- czy jajko, które oglądacie pochodzi od kury ?
- czy jajko turla się? ( sprawdźcie na podłodze )
Czyje te jajka?
Przyjrzyjcie się uważnie ptakom, które na nich siedzą. Opowiedzcie rodzicom czym różnią się od siebie te jajka. Na ostatnim zdjęciu widać ogromną różnicę w wielkości jajek, jak myślicie czyje one mogą być?
rodzaje jajek [.pdf, 81.35 kB]
Co kryje się w jajku? - ZABAWA BADAWCZA
Proszę rodziców o przygotowanie 2 jajek ( ugotowanego i surowego ). Surowe jajko rozbijamy do miseczki, ugotowane natomiast pozwólmy obrać dzieciom. Ugotowane jajko kroimy na pół. Dzieci dokładnie przyglądają się jajkom.
Pytania do dzieci:
- Czy surowe jajko można obrać ze skorupki? ( jeśli nie wyjaśnij dlaczego)
- jakie kolory widać w ugotowanym jajku, czy wiesz jak nazywa się część żółta ( to żółtko ), a część jasna ( to białko)
- czy wiesz do czego mama używa jajek? Wymień kilka przykładów. BRAWO !
Teraz zapraszam do ćwiczeń gimnastycznych.
Potrzebna będzie mała piłeczka . każde ćwiczenie powtarzamy 10 razy.
- Przekładanie piłki z przodu i z tyłu
- przekładanie piłki z ręki do ręki wysoko, nad głową
- unoszenie raz prawej , raz lewej nogi i za każdym razem przekładamy piłkę pod kolanem
- siad podparty, nogi ugięte w kolanach. Piłka znajduje się między stopami. Dzieci unoszą ściśniętą piłkę w górę a następnie powoli opuszczają ją na podłogę.
Siadamy w siadzie skrzyżnym razem z mamą bądź tatą. Na słowa wypowiedziane przez rodziców dotykamy swoich części ciała. Na słowo: CZOŁO dotykamy swojego czoła itd. następnie na wypowiedziane słowo np. NOS dotykamy nosa taty, a tata dotyka nasz nos itd.
Zapraszam wszystkie dzieci do pracy w książce. PISANKI- kolorowanie według wzoru .
MIŁEJ PRACY I MIŁEGO DNIA. Do Zobaczenia.