Zabawa z kostką Angielski
I LOVE BOO A – UTRWALANIE MATERIAŁU
Utrwalanie nazw zwierzątek oraz ich domów (fish,water,bird,tree,frog,grass/ ryba, woda, ptak, drzewo, żaba, trawa) oraz nazw czynności jakie wykonują te zwierzątka. Rozwijanie kompetencji rozumienia ze słuchu w zabawie ruchowej z programu I LOVE BOO A wydawnictwa Mac Edukacja poprzez Active Time 7.
- Wykonanie karty pracy nr 14 I LOVE BOO A
- Zabawa z kostką edukacyjną wykonaną w domu wspólnie z dziećmi.
1.Logowanie na stronie wydawnictwa w celu wysłuchania nagrania:
https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki
Po zalogowaniu na stronie wkleić link do programu:
https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#booa - CD 2 numer 12
Active Time 7
- Stań z dzieckiem i odtwórz nagranie Active Time 7 .
- Powtarzaj słowa nagrania, obrazuj ruchem jego treść i zachęcaj dziecko, by Cię naśladowało:
Swim, swim, swim! Naśladuj pływanie strzałką.
Like a fish, a fish, a fish! Poruszaj ustami jak ryba pyszczkiem pod wodą.
Swim, swim, swim!
In the water, water, water! Glub, glub, glub! Naśladuj pływanie strzałką.
Fly, fly, fly! Rozłóż ręce jak skrzydła i naśladuj lot ptaka.
Like a bird, a bird, a bird! Zrób dziobek z dłoni.
Fly, fly, fly!
To the tree, tree, tree! Tweet, tweet, tweet! Rozłóż ręce jak skrzydła i naśladuj lot ptaka.
Jump, jump, jump! Skacz jak żaba.
Like a frog, a frog, a frog! Jump, jump, jump!
In the grass, grass, grass!
Croak, croak, croak!
Skacz jak żaba.
- KARTA PRACY numer 14
I LOVE BOO A
- Drodzy rodzice kartę pracy do wydruku i inne pomoce dydaktyczne znajdziecie na stronie:
https://www.mac.pl/flipbooki#wp
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_a_kp.pdf
- Dziecko rysuje po śladach prowadzących do miejsc, w których mieszkają zwierzęta.
- Zwróć uwagę dziecka na elementy przedstawione na karcie pracy i powtórz z nim słownictwo: Look, what is it? Yes, a fish (a bird / a frog)! And this? Water (a tree / grass)!
- Wskaż linie prowadzące od zwierząt do ich domów i zachęć dzieci, aby zaprowadziły każde zwierzę do właściwego miejsca:
Fish! Swim, swim, swim in the water!
Bird! Fly, fly, fly onto the tree! Frog!
Jump, jump, jump into the grass!
Kiedy dziecko będzie wykonywać zadanie, poproś dziecko aby wskazywało elementy ilustracji, które wymienisz: Where is the fish (the bird / the frog / water / the tree / the grass)? What colour is it? Brilliant!
3.Roll and Throw! Yes or no? Zabawa z kostką edukacyjną z obrazkami zwierzątek i ich domów.
- Stojąc z dzieckiem, powiedz Yes! i wykonaj gest, który będzie przypisany do tego słowa (np. podskocz, pokiwaj głową, kucnij itp.).
- Powiedz No! i wykonaj gest, który będzie przypisany do tego słowa (np. pomachaj w górze obiema rękami, pokręć głową itp.).
- Powtórz powyższe kroki kilka razy, aby utrwalić ruchy przypisane słowom Yes! oraz No!
- Rzucaj z dzieckiem kostką i zadawaj pytania zamknięte o elementy, które wypadły w rzutach: Is it a fish (a bird / a frog / water / a tree / grass)?
- Zachęć dziecko, aby odpowiadało na pytanie, używając ruchów przypisanych słowom Yes! oraz No!: Of course not, it’s a… (tree)! Yes, that’s right, it’s a… (fish)!
- Zachęć dziecko, aby Cię naśladowało.