Zabawa z kostką Angielski
I LOVE BOO B- UTRWALANIE MATERIAŁU
Utrwalanie nazw zwierząt mieszkających na wsi (bunny; duck; cat; pig; dog/ królik; kaczka; kot; świnia; pies) oraz wykonywanych przez te zwierzątka czynności na podstawie zabawy muzyczno-ruchowej z programu I LOVE BOO B wydawnictwa Mac Edukacja : Story 7 Action Song.
- Wykonanie karty pracy numer 40 I love Boo B
- Zabawa z kostką edukacyjną wykonaną w domu.
- Logowanie na stronie wydawnictwa w celu wysłuchania nagrania:
https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki
Po zalogowaniu na stronie wkleić link do programu:
https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-iloveboo#boob - CD 2 numer 15
- Stań z dziećmi w kręgu i odtwórz nagranie Story 7 Action Song.
- Zachęć dziecko do odgrywania treści piosenki.
Story 7 Action Song
Boo, oh, Boo, where are you?
Rozłóż ręce w geście „nie wiem”.
Meow… Climb, climb, climb! Climb, climb, climb! Climb – with – me!
Udawaj kotka wspinającego się na drzewo.
Hop... Hop, hop, hop! Hop, hop, hop! Hop – with – me!
Skacz, udając króliczka.
Quack! Swim, swim, swim! Swim, swim, swim! Swim – with – me!
Ugnij nogi w kolanach i udawaj pływającą kaczkę.
Oink! Roll, roll, roll! Roll, roll, roll! Roll – with – me!
Turlaj się po podłodze.
- Karta Pracy do wydruku I LOVE BOO B numer 40 do na stronie wydawnictwa:
https://www.mac.pl/flipbooki#wp
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_kp.pdf
- Dzieci przyglądają się ilustracji, identyfikują czynności wykonywane przez zwierzęta, a następnie łączą zwierzęta z postaciami wykonującymi te same czynności.
- Zwróć uwagę dziecka na czynności wykonywane przez zwierzęta na ilustracji:
Look! A pig? Roll, roll, roll!
- Zwróć uwagę dziecka na postacie i zachęć do znalezienia tej, która wykonuje tę samą czynność: Oh, Max. Roll? No… And Boo? Roll, roll, roll? Yes!
- Pokaż, jak zaznaczyć postać wykonującą tę samą czynność: Now, match! Like this.
- Zabawa z kostką edukacyjną wykonaną w domu z obrazkami zwierzątek.
Roll and Throw!
- Stojąc z dzieckiem, zaproś do rzucania kostką i pytaj: Ready, steady… Roll and throw! What is it? Yes! A dog!
- Kiedy dziecko odpowie, które zwierzę znajduje się na wyrzuconym obrazku, zachęć je do wykonania odpowiedniej czynności: A dog! Run, run, run! A bunny! Hop, hop, hop!
- Kiedy na kostce wypadnie świnka: a. Zapytaj, co wypadło na kostce: What is it? A pig! b. Poturlaj się z dziećmi po podłodze: Roll, roll, roll! c. Usiądź z dzieckiem, zwróć uwagę na swoje stopy, a potem na stopy dziecka: Oh, no! My feet! So dirty! d. Udawaj, że myjesz swoje stopy, zachęcając dziecko do naśladowania Cię: Wash, wash, wash your feet, wash your feet, like this! e. Kiedy na kostce wypadnie świnka kolejny raz zachęć dziecko do umycia jednej z części ciała: Uh-oh! Look! Dirty! Dirty! Wash, wash, wash your… tummy! Like this! Oh… clean, well done!