Moja okolica mnie zachwyca
Witajcie Kochani!
W tym tygodniu będziemy zajmować się tematyką „Moja okolica”
Zanim jednak zaczniemy to się troszkę poruszamy! Kaczuszki wszyscy znają i pięknie tańczą!
https://www.youtube.com/watch?v=0PrpZBCuCKo
Na początek proponuję obejrzeć zdjęcia, pocztówki, mapy i foldery z najbliższej okolicy jeżeli takie oczywiście posiadacie w domu. Jeśli nie poproście rodziców aby poszukali w internecie.
Zabawa konstrukcyjna Moja miejscowość.
Postarajcie się teraz zbudować z klocków swoją okolicę, może to być dom, blok itp.
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Ćwiczenie wykonujemy przy lusterku. Rodzic demonstruje prawidłowe wykonywanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
- W mieście stoi sygnalizator świetlny – gdy świeci zielone światło: dzieci unoszą język do góry, gdy świeci czerwone światło – język umieszczają za dolnymi zębami.
- Samochody – dzieci naśladują jazdę samochodem: czubek języka przesuwają po podniebieniu od zębów w stronę gardła, kilkakrotnie powtarzając ten ruch.
- Wieżowiec – w wieżowcu winda kursuje raz w górę, raz w dół. Dzieci wykonują ruch językiem, unosząc go raz w stronę nosa, a raz w stronę brody.
- Przedszkolaki – w przedszkolu pani wita się rano z dziećmi. Dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba na górze i każdego zęba na dole.
- Konik – dzieci naśladują stukot kopyt konia: odbijają język od podniebienia, jednocześnie rozciągając, a następnie ściągają wargi w dziobek.
- Krowa – dzieci naśladują ruch żucia, pokazując, jak krowa na łące je trawę.
- Traktor jeździ w koło po polu – dzieci unoszą czubek języka na górną wargę i wykonują koliste ruchy po górnej i po dolnej wardze.
Zabawa ruchowa Gdzie kto mieszka?
Układamy na podłodze koło ze skakanki lub maskotek itp. Dziecko maszeruje w rytm muzyki ma uniesione ręce. Rodzic wymienia: mieszkam w bloku, w domku, kamienicy, dla zmyłki możemy podać np. w budzie, w kurniku, w oborze, w klatce. W momencie gdy rodzic wymieni miejsce gdzie mieszka dziecko, wtedy ono wskakuje do środka koła.
Muzyka do zabawy
https://www.youtube.com/watch?v=Z0ZPPvV0Qkc
Zabawa popularna Nie chcę cię znać (melodia popularna).
Nie chcę cię, nie chcę cię, nie chcę cię znać!
Chodź do mnie, chodź do mnie,
rączkę mi daj.
Jedną mi daj, drugą mi daj
i już się na mnie nie gniewaj.
Dziecko bierze do zabawy maskotkę i tańczy z maskotką lub z rodzicem.
https://www.youtube.com/watch?v=OBr6_9iSe5M
Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej Łazienki. [.docx, 12.77 kB]
Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce
− Dokąd dzieci wybrały się na wycieczkę?
− Co znajdowało się w parku w Łazienkach Królewskich?
− Jaki kształt miała fontanna, którą zobaczyły dzieci w parku?
− Jakie zwierzęta dzieci wydziały w parku?
− Jak się nazywa słynny polski muzyk, którego pomnik znajduje się w warszawskich Łazienkach?
− Gdzie dzieci udały się po zwiedzeniu Łazienek?
Słuchanie utworu F. Chopina Mazurek As-dur. Rodzic zachęca dziecko, aby wygodnie położyło się na dywanie, zamknęło oczy i wysłuchało utworu F. Chopina, a następnie opowiedziało, z czym kojarzy im się ten utwór.
https://www.youtube.com/watch?v=oLUoju3Dse8
Improwizacja ruchowa do utworu F. Chopina.
Rodzic prosi dziecko, aby słuchając utworu F. Chopina Mazurek As-dur, w dowolny sposób pokazały ruchem to, o czym według nich opowiada muzyka.
Na koniec zamieszczam kilka propozycji zabaw ruchowych z dzieckiem