Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Poznajemy pojazdy

Witajcie Kochani!

Na początek proponuję małą gimnastykę

https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

Zabawy konstrukcyjne Transport.

Do zabawy potrzebne będą różne pojazdy i klocki. Dziecko buduje z klocków różnego rodzaju konstrukcje związane z pojazdami: garaże, tory kolejowe, stacje, porty, ulice. Może również poszerzyć zakres budowy o hotele, domy itp.

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Ćwiczenie wykonujemy przy lusterku. Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

 Język wyruszył na wakacje. Wsiadł do samochodu i mocno kręcił kierownicą (dziecko rysuje koła językiem, po górnej i po dolnej wardze).

Zaczął padać deszcz, więc włączył wycieraczki (dziecko porusza językiem od jednego do drugiego kącika ust).

Kiedy wyszło słońce, wysiadł z samochodu i przesiadł się do balonu, którym poleciał wysoko do góry (dziecko przesuwa język za górne zęby po wałku dziąsłowym).

Ponieważ wiał dość silny wiatr, balon raz unosił się wysoko do góry, a raz opadał na ziemię (dziecko porusza językiem, na zmianę, raz do górnych, a raz do dolnych zębów).

Język z zaciekawieniem przyglądał się, jak pięknie po niebie płynęły białe chmury (dziecko przesuwa język po podniebieniu, od zębów w stronę gardła).

Postanowił wylądować na ziemi i zwiedzić najbliższą okolicę na rowerze (dziecko rysuje językiem koła między zębami a wargami),

 ale kiedy jechał, często musiał dzwonić dzwonkiem (dziecko mówi: dzyń, dzyń).

 Z radosnym uśmiechem na twarzy wrócił do swojego domu (dziecko szeroko rozciąga wargi). 

Zabawa ruchowo-naśladowcza Czym podróżujemy?

Rodzic zaprasza dziecko w podróż i prosi, aby ruchem pokazywało pojazd, którym będzie się poruszać.

− Wyruszamy z domu samochodem – dziecko biega, naśladując rękami kręcenie kierownicą; zatrzymuje się, zostawiają samochód na parkingu. − Wsiadamy do samolotu.

Samolot startuje (dziecko kuca), unosi się (dziecko biegnie z rozłożonymi rękami) i ląduje (znów kuca). 

− Wsiadamy do pociągu (ustawiają się jedno za drugim, poruszają się, trzymając się za ramiona).  − Dojechaliśmy nad piękne jezioro, gdzie wsiadamy do kajaku (maszerując, naśladuje rękami ruch wiosłowania).

Teraz pobawcie się przy piosence „Samolot”

https://www.youtube.com/watch?v=VSh3Ql3bZ7o

Teraz utwórzcie pociąg ze swoich maskotek i zabawcie się przy piosence „Jedzie pociąg z daleka”

https://www.youtube.com/watch?v=0r996VDJCGc

Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej Wakacje.

Morze, góry lub jeziora.

Pociąg wjeżdza już na stację.

 Lato wreszcie się zaczęło.

Czas rozpocząć więc… (wakacje)

Słuchanie opowiadania E. Stadmüller Wakacje. [.docx, 12.54 kB]

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania

– Dokąd Bartek pojedzie na wakacje?

– Gdzie wakacje spędzą Ada i Olek?

– Co przygotowali dziadkowie, żeby umilić wakacje Adzie i Olkowi?

– Dokąd wy chcielibyście pojechać na wakacje?

 – Czym można podróżować w czasie wakacji?

Zapoznanie z różnymi środkami lokomocji – prezentacja

https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg

Na koniec wysłuchajcie historii o tym jak kiedyś wyglądały środki transportu a jak wyglądają dziś.

https://www.youtube.com/watch?v=3H1llPknvYE