Poznajemy pojazdy
Witajcie Kochani!
Na początek proponuję małą gimnastykę
https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I
Zabawy konstrukcyjne Transport.
Do zabawy potrzebne będą różne pojazdy i klocki. Dziecko buduje z klocków różnego rodzaju konstrukcje związane z pojazdami: garaże, tory kolejowe, stacje, porty, ulice. Może również poszerzyć zakres budowy o hotele, domy itp.
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Ćwiczenie wykonujemy przy lusterku. Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
Język wyruszył na wakacje. Wsiadł do samochodu i mocno kręcił kierownicą (dziecko rysuje koła językiem, po górnej i po dolnej wardze).
Zaczął padać deszcz, więc włączył wycieraczki (dziecko porusza językiem od jednego do drugiego kącika ust).
Kiedy wyszło słońce, wysiadł z samochodu i przesiadł się do balonu, którym poleciał wysoko do góry (dziecko przesuwa język za górne zęby po wałku dziąsłowym).
Ponieważ wiał dość silny wiatr, balon raz unosił się wysoko do góry, a raz opadał na ziemię (dziecko porusza językiem, na zmianę, raz do górnych, a raz do dolnych zębów).
Język z zaciekawieniem przyglądał się, jak pięknie po niebie płynęły białe chmury (dziecko przesuwa język po podniebieniu, od zębów w stronę gardła).
Postanowił wylądować na ziemi i zwiedzić najbliższą okolicę na rowerze (dziecko rysuje językiem koła między zębami a wargami),
ale kiedy jechał, często musiał dzwonić dzwonkiem (dziecko mówi: dzyń, dzyń).
Z radosnym uśmiechem na twarzy wrócił do swojego domu (dziecko szeroko rozciąga wargi).
Zabawa ruchowo-naśladowcza Czym podróżujemy?
Rodzic zaprasza dziecko w podróż i prosi, aby ruchem pokazywało pojazd, którym będzie się poruszać.
− Wyruszamy z domu samochodem – dziecko biega, naśladując rękami kręcenie kierownicą; zatrzymuje się, zostawiają samochód na parkingu. − Wsiadamy do samolotu.
Samolot startuje (dziecko kuca), unosi się (dziecko biegnie z rozłożonymi rękami) i ląduje (znów kuca).
− Wsiadamy do pociągu (ustawiają się jedno za drugim, poruszają się, trzymając się za ramiona). − Dojechaliśmy nad piękne jezioro, gdzie wsiadamy do kajaku (maszerując, naśladuje rękami ruch wiosłowania).
Teraz pobawcie się przy piosence „Samolot”
https://www.youtube.com/watch?v=VSh3Ql3bZ7o
Teraz utwórzcie pociąg ze swoich maskotek i zabawcie się przy piosence „Jedzie pociąg z daleka”
https://www.youtube.com/watch?v=0r996VDJCGc
Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej Wakacje.
Morze, góry lub jeziora.
Pociąg wjeżdza już na stację.
Lato wreszcie się zaczęło.
Czas rozpocząć więc… (wakacje)
Słuchanie opowiadania E. Stadmüller Wakacje. [.docx, 12.54 kB]
Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania
– Dokąd Bartek pojedzie na wakacje?
– Gdzie wakacje spędzą Ada i Olek?
– Co przygotowali dziadkowie, żeby umilić wakacje Adzie i Olkowi?
– Dokąd wy chcielibyście pojechać na wakacje?
– Czym można podróżować w czasie wakacji?
Zapoznanie z różnymi środkami lokomocji – prezentacja
https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg
Na koniec wysłuchajcie historii o tym jak kiedyś wyglądały środki transportu a jak wyglądają dziś.